گزارش ویدیویی افتتاح شتابدهنده پایا فن یاخته
459
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-459,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

گزارش ویدیویی افتتاح شتابدهنده پایا فن یاخته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه سالانه 600 میلیون دلار مواد موثره دارویی در حوزه انسانی به کشور وارد می‌شود گفت: با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است می‌توانیم 80 تا 90 درصد این مواد را در داخل تولید کنیم.

این مقام دولتی اضافه کرد: یکی از کارهای بزرگی که نتیجه های آن در آینده به نمایش در می آید، فعالیت شتاب دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی و جوانانی که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌های مربوطه دارای ایده هستند و می‌توانند بعد از مدتی شرکت خود را داشته و ضمن همکاری با سرمایه‌گذاران به تولید کننده تبدیل شوند.

وی افزود: ما برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و به زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده است و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم ولی امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه را جبران کند.

وی با بیان اینکه بحث‌های مربوط به پروبیوتیک‌ها از برنامه‌های جدی ما است که از سال گذشته شروع شده، افزود: نتایج این حرکت بزرگ به زودی مشخص می‌شود.

داروهای شرکت پایا فن یاخته البرز داروهای بیولوژیک، آنتی باکتریالها، واکسن و داروهای نو ترکیب است.

No Comments

Post A Comment